O AUTORCE

O AUTORCE

Nasz organizm jest tak zdrowy, jak silne jest nasze najsłabsze ogniwo.

Żaneta Geltz

Być zdrowym, silnym i szczęśliwym

Każdy z nas żyje w nadziei, że żadne przykrości nas nie dosięgną. Aż przychodzi ta chwila, w której cierpną nam ręce, drżą nogi i głos więźnie w gardle, bo zdajemy sobie sprawę, że my również jesteśmy tylko ludźmi.

Zdobywaj wiedzę, jakbyś miał żyć wiecznie, żyj, jakbyś miał umrzeć jutro.

Ghandi

Jestem dziennikarką, pisarką, specjalistką do spraw komunikacji. Zajmowałam się kiedyś promocją literatury zagranicznej, negocjacjami kontraktów handlowych z sieciami hipermarketów, budowałam skandynawskie marki ekologiczne i dużo podróżowałam.

Żaneta Geltz

Traf chciał, że straciłam swoją najdroższą mamę, bo rak zaskoczył ją nagle, bez bólu i bez szans na ratunek. Zaakceptowanie jej odejścia z mojego życia (27-letniej dziewczyny) zajęło mi ponad 5 lat. Nie mogłam utrzymać wagi ciała, która osiągnęła groźny pułap 47 kg, zaczęłam tracić wiarę, że moje życie znów będzie radosne. Dziś już nie powieliłabym tego scenariusza.

O zdrowie trzeba dbać wtedy, kiedy nie wysyła żadnych czerwonych powiadomień. Codziennie. Nie ma sensu żyć w strachu i oczekiwać na złą wiadomość. Umówiłam się na badania genetyczne, sprawdziłam, czy jestem napiętnowana (babcia zmarła na raka piersi, mama na raka wątroby), ale na szczęście – wynik był negatywny.

Co robię?

Żyję w świadomości, że można uniknąć wyroku, którego obawiamy się wszyscy. Kto z nas byłby neutralny na dźwięk słów: „To rak”. Nikt.

Co wobec tego możemy zrobić, żeby ryzyko takiego wyroku obniżyć (poza nowotworami dziedziczonymi, które również można zwalczać)?

Otóż możemy wiele:

  • jeść więcej świeżych warzyw i owoców, koniecznie ekologicznych
  • redukować palenie papierosów, aż rzucimy całkowicie
  • minimalizować spożycie alkoholu, najlepiej spożywać czerwone wino
  • unikać wszelkich dodatków do żywności (toksyn chemicznych)
  • wybierać środki pielęgnacyjne pozbawione zbędnej chemii
  • sprzątać dom naturalnymi preparatami, bez chloru, fluoru
  • unikać sytuacji stresowych lub nauczyć się relaksacji
  • często chodzić po lesie, korzystać ze świeżego powietrza
  • otaczać się serdecznymi ludźmi, unikać nieprzyjemnych sytuacji

Potrzebujemy dokładnej wskazówki, jak jeść, czego unikać, czego nie robić, aby nasze zdrowie niczym najcenniejszy skarb zostało nienaruszone i pozwoliło naszemu wehikułowi czasu dojechać jak najdalej na naszej osi życia.

W ósmym roku prowadzenia serwisu HIPOALERGICZNI.pl i wydaniu 20 Magazynów HIPOALERGICZNI dostępnych w naszym kiosku, postanowiłam udostępnić zdobytą wiedzę również innym grupom pacjentów, aby skorzystali oni ze sposobów na budowanie długofalowego zdrowia i bezcennej w obecnych czasach skutecznej odporności.

Życzę Państwu interesującej lektury,
Żaneta Geltz

redaktor naczelna
serwisu ONKOLOGICZNI